mandag 1. desember 2008

Antigua

Antigua er en relativt liten by, ca. 45000 innbyggere og mange turister. De har et eget turistpoliti og derfor ogsaa et trygt sted. Vi bor paa El Hostal som ligger ca.5 min gange fra sentrum, og i morges ble vi vekket av trommespill. Da vi kom til parken i sentrum var det korps bestaaende av trommer og klokkespill som spilte Bjelleklang. I Guatemala City hadde de forresten et gedigent juletre, sikkert 10-15 m hoyt, samt ogsaa mange (kunstige) reinsdyr utenfor et hotell . Saa litt julestemning er det da ogsaa her. Her er det ellers en veldig behaglig temperatur, shortes og t-skjorte om dagen, bukse og genser om kvelden. Maa si jeg er overasket over hvor bra internett-tilgang det er her, det er mye traadlost internett her, til og med i parken, men ingen av oss har med pc saa da er det bare aa benytte seg av en av de mange internett cafeene. Senere i dag skal vi paa guidet tur paa en vulkan som heter Pacaya.

Har forresten startet aa lese boka Vindens Skygge anbefalt av Kristin. Er en bok som er vanskelig aa legge fra seg, men som jeg samtidig onsker aa spaare litt paa da jeg liker den veldig godt saa langt.

2 kommentarer:

  1. ååå, du har kommet trygt fram. så bra!!!
    ja, disse internett-tider går stadig framover, og internett er å finne overalt.
    kos deg masse.oppdater ofte!
    klem

    SvarSlett
  2. Hei: Veldig hyggelig å lese alt du skriver å se på bildene. Føler at en er med på reisen!! Her er alt på det jevne, ser på håndball Norge mot Spania og jeg har bakt fyrstekake.
    Ha det fortsatt godt. Norge spilte uavgjort.
    Tanta

    SvarSlett