lørdag 6. desember 2008

Humpetitten

Har opplevd mye siden sist innlegg. Har vaert paa tur paa vulkanen Pacaya og sett glodende og flytende lava. Skal definitivt legge ut bilder senere naar internetthastigheten tillater det. Dro fra Antigua til Lago Atitlan med minibuss. Veiene er her mer enn svingete og humpete der de slynger seg opp og ned bratte fjell som Guatemala er fylt av. Fant ut at jeg maatte kjope meg reisesyketabletter da vi tok bussen tilbake til Antigua og til Copan Ruinas i Honduras hvor vi er naa, noe som var svaert effektivt og velykket. Hjalp selvfolgelig ogsaa paa at veiene ble bedre fra Antigua. Bussturer byr ogsaa paa opplevelser, var spesielt festlig da en eldre svaert pratsom polsk mann, 1.90 m hoy og stor nese, opplyste en primadonna i forsetet at "dette ikke var noe 5-stjerners hotell" da hun nektet aa flytte seg innover et sete da det andre setet visstnok var ubehagelig. Den polske mannen var alt for hoy til aa sitte i midtsetet foran og maatte derfor skvise seg inn bak i bussen. Ble ogsaa overrasket og maatte kjempe med aa holde latteren inne da damen ved siden av meg fra Florida begynte aa synge for seg selv. Det var ikke pent, men har bare ikke opplevd det for. Fra Lago Atitlan hadde vi en dagstur til Chichicastenango som er et av de storte markedene i Guatemala. Jeg hadde sett fra til dette og handlet deretter. Har naa sendt en pakke hjem til Norge med fargerike tekstiler som bla. skal pynte hybelen til neste aar, da jeg ikke har mye ekstra plass i sekken.

Har naa som sagt kommet til Copan Ruinas som av navnet kanskje ikke overraskende har mayaruiner aa by paa. Kult aa se, akkurat som jeg hadde sett for meg. I morgen reiser vi til La Ceiba. Hadde i utgangspunktet tenkt oss ut paa noen oyer utenfor La Ceiba, men det er visst regntid naa, saa vi maa se vaeret an.
Hotellet vi laa paa i natt var svaert lytt, fra et eller annet rom kom en svaert hoylytt snorking, en hane gol baade naar vi skulle legge oss og paa uvisse tidspunkt gjennom natten og de som eide stedet begynte aa snakke hoylytt rett utenfor i seks-sjutida. Jeg sier ikke mer enn at snorkinga tok kaka, jeg fikk latterkrampe, og Canadieren vi delte rom med antagelig trodde at jeg ikke var helt god. Ian, som han heter, har vaert oss sightset med oss i dag, saa har kanskje faatt rettet opp forsteinntrykket.

Har vaert forkjolet, har ikke hatt saa vondt i halsen paa flere aar, men det gikk heldigvis fort over og sliter bare naa med litt hoste og tett neste.

5 kommentarer:

  1. haha. du er en god forteller astrid!
    folket krever: Bilder!!
    skulle gitt en del for å ha vært der du er :)

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som en kul fyr han polakken da :D
    Keep us posted:)

    Per

    SvarSlett
  3. wow, masse stilig, gøy å lese.flytende lava!åå!
    det virker som om du har det bra, og at du har mange fine møter.stemmer det? herlige episoder!
    kos deg masse.
    klem kristin, fjellgeiten.

    SvarSlett
  4. Hehe, høres både spenneden og fornøydelig ut! Kos deg masse med opplevelsene dine! Gleder meg til å se bilder!!

    SvarSlett
  5. Haha. folk som synger høyt på bussen.. det hadde jeg glemt!

    SvarSlett