onsdag 31. desember 2008

La Fortuna Waterfalls og Santa Theresa

Da har jeg kommet meg bra til hektene igjen, gjorde det egentlig ganske kjapt. Mandag, fortsatt i Fortuna, dro vi til La Fortuna Waterfalls (ogsaa kalt Catarata Fortuna ;)). Det var for det forste veldig avkjolende etter aa syklet, delvis trillet, 4 km i stekende sol og noen lange motbakker. Foltes nok litt mer anstrengende enn det egentlig var da jeg var litt tappet for krefter fra de foregaaende dagene. La Fortuna Waterfall var for det forste veldig avkjolende, men ogsaa flott aa se paa. Nydelig naturopplevelse, en av hoydepunktene paa turen. Tok mange bilder, men dette er et bilde hentet fra nettet.


Dro senere paa dagen videre og kom oss til Puntarenas hvor vi overnattet. Det var en lite koslig havneby. I gaar, tirsdag, dro vi til Montezuma paa Nicoya Peninsula. Da det naermer seg nyttaar er det stappfullt over alt, og da mener jeg stappfullt. Fant noen faa lite fristende steder aa bo, var heller ikke overbeigstret over plassen saa bestemte oss for aa dra til Santa Theresa i stedet for. Kom hit ca. 1,5 t for solnedgang. Til slutt, etter morkest frembrudd, traff vi paa en snill hotellbestyrer, som tilbod seg aa sette opp et telt han hadde. Saa naa camper vi paa hardpakket stein/jordgrund og ligger paa surfebrettrekk (omtrent som forete skitrekk) som vi fikk laane av noen israelere som bor paa hotellet. Jeg sov godt. Er utrolig mange folk her, absolutt helt stappfullt over alt - og her er det mange hoteller. Har faatt hore at 2.jan drar mange, saa da haaper vi paa et mer komfertabelt sted aa bo. Beliggenheten er det ikke noe aa si paa derimot. Rett ved stranda. Er masse bolger her, perfekt for surfing. Paa stranda i gaar var det flere som sjonglerte med forskjellige typer pinner/baller/stenger med flammer paa. Veldig stilig.
Gaarsdagens jakt etter et sted aa bo ble lang, her er det varmt, tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at jeg svettet et halvt badekar i gaar. Folelsen av aa ta seg en kald dusj i gaar kveld kan ikke beskrives.

Fikk naa nettopp kontakt med Elisabeth over nettet som hadde kommet etter oss i gaar til Montezuma. Vi var tross alt heldigere enn henne, hun hadde maattet sove i en trestol utenfor et hotell i natt. Naa skal hun joine oss i teltet her i Santa Theresa.

2 kommentarer:

  1. Godt nyttår Astrid! =D

    Håpe feiringa og boplassen på stranda ble en fin og minneverdig nyttårsfeiring;)

    SvarSlett
  2. God nytt år Astrid!:)

    Fossen så jo helt knall ut!
    Skal ligge en del fosser rundt Montezuma også, "Cabo Blanco" var vist en av de heftigeste og skal ligge 7min gange fra sentrum.

    Lykke til med å finne et litt mer komfortabelt sted å sove;)

    Per

    SvarSlett