mandag 9. mars 2009

Trinidad

Forrige uke startet jeg aa arbeide paa en ny fotballbane. Den var ikke bare ny for meg, men banen og arbeidet i dette omraadet er ogsaa helt nytt. Det er ennaa ikke ansatt noen trener der, derfor er det vi volontorene som har ansvaret for treningene inntil videre. Jeg skal vaere i Trinidad (omraadet der fotballbanen ligger) 2 dager i uka og trene de minste fra 6-11 aar sammen med Elisabeth.

Dette er en fin forandring fra den andre fotballbanen, Bloque 17, hvor det er en hovedtrener og hvor arbeidet fungerer bra. Foler meg til tider overflodig her, men har opplevd en okende grad av tillit den siste uka. Er to utfordringer med arbeidet her som nok gaar mye paa kulturforskjeller, samarbeid og faa trenerne til aa involvere oss volontorene (trenerne vil vel helst ikke "nedverdige" seg til aa sporre om hjelp) og den ekstra utfordringen det innebaerer aa vaere jente (vi er jo som kjent ikke like flinke/smarte som gutter).
Liker meg likevel godt her, spraaket gaar lettere, og fikk hatt flere smaa samtaler med ungene forrige uke, og trenerne er veldig hyggelige. Har bestemt meg for aa vaere litt mer frampaa og offensiv og har avtalt at jeg skal ha en oppvarmingslek i dag. Den skulle skrives ned paa papir og haes med til treneren...hehe, ja alt er ikke helt som i Norge.

2 kommentarer:

  1. haha astrid. fantastisk bloggkommentar. men ingen kommentar på selve sveisen? hvordan skal jeg tolke det? ;) skal virkelig prøve å få ringt deg snart!!!

    SvarSlett
  2. Hehe...synes rett og slett det var vanskelig aa gjore seg opp en mening, var liksom bare kortere, men tror definitivt det var det korteste jeg har sett at du har hatt. Yes, call me!

    SvarSlett