onsdag 1. april 2009

Aklimatisert

Har fra tid til annen faatt sporsmaal om hvor varmt det er her nede. Jeg har svart at det ligger vel rundt 30 grader, men har folt at jeg kanskje har tatt i litt. I dag fant jeg ut at tiden var inne for aa skryte litt. Vi hadde aapning paa den nye banen i Trinidad de Dios, men innmarsj av elevene og 3 kamper i forskjellige aldersgrupper mot lag som hadde kommet fra de andre banene til Misjonsalliansen. Veldig stas! Poenget er imidlertidig: Jeg folte at det var en helt vanlig dag, varmt selvfolgelig, men det var overskyet og foltes fint. Misjonaerene og andre viktige personer var til stedet og da vi skulle faa skyss hjem i bilen viste den 38 grader! Naa tenker kanskje noen at bilen sikkert hadde staatt aa varmet seg opp, men jeg kan opplyse at noen hadde tatt temperaturen med en digital klokke ute paa banen og at den hadde vist 36 grader. Det viser seg at jeg har underdrevet og ikke overdrevet. Vi er inne i den varmeste maaneden her og at det snart er slutt paa regntida og jeg maa nok ha blitt aldri saa lite aklimatisert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar