fredag 7. august 2009

Utlendinger

Utlendinger er utrolig. Utrolig vennlige og hjelpsomme. Jeg var i kveld og hentet meg et gratis kjøleskap som jeg fant på finn.no. Hadde egentlig tenkt å skrive en hyllest til finn.no, da jeg har funnet meg både gratis tv-bord og nå - et kjøleskap med fryser, men nå blir det en hyllest til utlendinger i stedet for. Da vi (les mor, far og meg) hadde parkert utenfor hybelen traff vi på et ungt fransk par. De var på vei på middagsbesøk til noen venner i samme hus. Først håndhilste de på alle, deretter tilbød de og hjelpe oss med å bære kjøleskapet opp i 3.etasje hvor jeg bor. Helt utrolig for oss norske, antageligvis en selvfølge for dem. Mener jeg nettopp leste om en undersøkelse som var gjort der franskmennene kom dårligst ut når det gjaldt hvordan reiselivsbransjen opplevde turister. Jeg kan herved avkrefte fraskmenns noen ganger dårlige rykte. Vi har noe å lære.

1 kommentar:

  1. Vive la France:)
    Nordmen tenker som regel at dem ikke vil skille seg ut eller bli lagt merke til, så de tenker som regel: Jeg kan jo ikke gjøre det, dem kan jo tro jeg er rar..

    SvarSlett