torsdag 13. desember 2012

Anti-kontorfjes

Jeg har jobbet videre med mitt anti-kontorfjes, som jeg lærte av Birgitt at det het, i nasjonalparken til isbreene (direkte oversatt). Onsdag var flott og vi så nesten det høyeste fjelletet her, Fitz Roy, som lurer bak skyene til høyre i bildet. På nært hold så vi den snodige hakkespetten som holder til her, samt en stor condor fløy rett over hodet på oss. Jeg og Ingrid overnattet ute, mens Anders og Birgitt nå tråkker videre. Det er utrolig billig å leie utstyr her, vi leide sovepose, liggeunderlag, telt og kokeutstyr til under hundrelappen hver (riktig nok kunne soveposene vært varmere). I dag var det skyet og regn, men vi kan ikke klage når vi likevel får sett isbre, flotte bekker, magisk trollartig skog og litt lavere fjell - man blir nesten bortskjemt her i Patagonia. Med slitne føtter styrte vi rett inn på den lokale Waffleriaen i godt brukt ull når vi kom til byen. En deilig Waffel med lokale calafate-bær i form av syltetøy og is oppå var ikke feil.

Bilder kommer når jeg får lagt over fra kameraet mitt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar